miercuri, decembrie 09, 2009

Opriţi-i!

Dragnea.Liviu Dragnea. E 20.49 seara. Dau drumul la tv. Nu mai pot. E iar Dragnea. Daaaa...Are nişte hârtii. Aceleaşi, altele..pe cine mai interesează? Nu mai pot să-l ascult. Nu mai pot, jur! Are mustaţa pleoştită rău, e palid chiar. Da, ştiu...Ştiu că s-a ofticat rău, rău, rău. Asta e! N-a fost să fie, n-a ajuns preşedinte al PSD. Dar eu, pe bune, ca telespectator, eu ce vină am?

De ce de trei zile, pe toate posturile posibile şi imposibile, îl văd, îl aud şi trebuie să ştiu tot ce scrie în toate hârtiile din toate camioanele domnului Dragnea?

Nu mai pot. Propun aşa. Un sincer şi adevărat moment de relaxare. Adică domnul Dragnea să fie urcat într-un "camion de dovezi", camionul s-o ia direct spre Constanţa, să-l încarce şi pe domnul Mazăre, zis şi "Alifie", şi să se oprească direct în Brazilia. Şi să rămână amândoi, cu tot cu camioanele lor, până-i chemăm noi.

Acolo, în minunata Brasil, exact...au fost doar două secţii de votare: nr.23 şi nr. 24. La prima au votat doar 14 români ( 10 cu Geoană şi 4 cu Băsescu), la a doua -16 români (11 Geoană şi 5 cu Băsescu)...Deci domnul Alifie a avut dreptate azi, când şi-a anunţat ieşirea din viaţa politică pentru puţin. Da, acolo, în República Federativa do Brasil, Geoană a câştigat alegerile cu 70%, respectiv 71,42%. Deci...domnul Dragnea, şef peste camioanele de dovezi, se poate considera un veritabil preşedinte PSD do Brasil...Iar domnul Alifie, partenerul său, ştim oricum că se simte bine. Nu de alta, dar altfel nu şi-ar fi adus toate braziliencele mereu şi mereu după el.

În orice caz, eu le-aş dori, din tot sufletul meu, călătorie şi şedere plăcută. Măcar aşa, pentru câţiva anişori...Ştiu că au mai fost, n-ar fi pentru prima oară. Şi ştiu că le-a plăcut. Acum cred că o să le placă şi mai mult. Pentru sănătatea noastră psihică, pentru cea a domnului Dragnea, dar şi pentru cea a domnului Mazăre, sincer, ne-am bucura tare mult dacă ar pleca..imediat.

Apropo, acolo, în ţara "Ordem e Progresso", presupun că s-ar înţelege perfect şi cu domnul preşedinte, Luiz Inacio Lula da Silva. Dânsul e şeful republicii federative prezidenţiale. Adică şeful statului, dar şi şeful Guvernului. Are însă un mandat doar de patru ani, dar poate fi reales consecutiv. Ce interesante lucruri, nu-i aşa? Pun pariu că niciunul din ei nu ştia.

Geoană. Mircea Geoană. Da, e tot 20.49 seara şi stau pe twitter. Şi pe aici, acum vreo trei ore, a apărut Geoană. Acel Geoană. Ce scrie cine-i scrie? Ia ghiciţi: "Avem de câştigat alegerile pe care le-am câştigat". Da, e amarnic...crunt chiar.

Mi-l imaginez la bătrâneţe pe acest Mircea Geoană, cu nepoţii pe genunchi la gura sobei sau scriind un roman fluviu, undeva la marginea unui lac adânc şi liniştit, într-o casă pe o plajă de pe alt continent sau într-o chilie, pe un vârf de munte. Poveştile mele preferate ar fi: "Am cărat servieta lui Mele şi-am ajuns ambasador", "Am vrut să fiu primar al Capitalei şi, de idiot, am rămas singur în cort", "Am ajuns preşedinte al PSD dar nici acum nu prea înţeleg cum", "Cea mai frumoasă faptă a mea: n-am dat-o pe soacră-mea afară din casă", "Mihaela, dragostea mea",
"Am vrut să fiu preşedinte al României şi, sincer, încă mai cred că sunt", "Eu nu mă tem decât de Dumnezeu şi de soacră-mea, Margareta". Cam aşa îl văd eu pe acest om...în viitor.

Opriţi-i! Vă rog eu frumos. Pentru sănătatea mea mintală şi a noastră, a tuturor celor care au votat cu Geoană, care n-au votat cu Geoană, care n-au votat deloc sau care şi-au anulat, intenţionat sau nu, votul, opriţi-i! Sunt oameni în partidul acela care ştiu că pot s-o facă. Nu pregetaţi!

E adevărat. Nici pe Pora n-o mai suport...demult.

Update. E 23.02. Dan Nica scrie, la tv, pe o tablă. Gara de Nord-705, Fac. de Drept-950...Nu mai înţeleg...scrie prea mic. Calculează viteza votului pe oră. Să fiţi atenţi la ceva, dacă vreţi să vă distraţi cu adevărat. Urmăriţi-l pe Nica atunci când râde. ( Nu acum, că are şi el mustaţa pleoştită. Şi el se visa important) E ca un sconcs! Niciodată nu l-aş fi văzut pe Nica în rol de personaj haios. Dar am râs cu lacrimi de el într-o seară...O să vă distraţi şi voi. Observ că are nişte colegi de emisiune unul şi unul. Aleşi pe sprânceană. Prigoană senior, Rizea- un personaj de tristă amintire şi William Cheese. E seara clovnilor! Enjoy!

8 comentarii:

AJ spunea...

Exelent scris. Savros. Nu vrei Sorina sa faci o colectie de sfaturi utile sa le inmanezi domnilor? Nu de alta, dar tare imi e teama ca se pierd si tot noi avem de suferit..

Adrian spunea...

Foarte amuzante randurile legate de Geoana."Mihaela dragostea mea!". Saracu, de aia e asa suparat. Ca a ajuns de rasul lumii.

Oaie spunea...

Si tu, Sorina?

Anonim spunea...

Apropo de lehamitea ta fata de Dragnea si Nica pe care ti-o impartasesc si care sunt din nou pe TV. Dan Nica rade ca un hamster cand aude ca e unul Zoso care e blogger si care a facut un interviu cu Basescu. Rade la misto ca Basescu i-a dat un interviu unui necunoscut, dupa el.
Mi se pare simptomatic pentru genul de lider promovat de PSD: alura de taranoi, un fel de sefi de CAP care habar n-au de internet, de bloguri si de sisteme de comunicatie moderna. Eu as pune la cauze secundare pt care PSD a pierdut si faptul ca blogosfera in buna parte a fost cam ostila lui Geoana. Practic cei ostilizati de agresivitatea posturilor de campanie pro Geoana s-au refugiat pe bloguri propagand atat in tara cat si afara un mesaj anti Geoana. Cred ca nu sunt de neglijat voturile pierdute de PSD prin blogosfera.

alk spunea...

Eu nici nu ma mai uit. Imi face efectiov greata. Tu, pentru ca esti ziarista si deci interesata de astia, iei o lamiie si te uiti. Prefer sa te citesc pe tine decit sa ma mai uit la aberatiile de la Irealitatea sau Firea&Gadea&Badea&Ciutacu.
O seara buna!

Unknown spunea...

Sunt in concediu de maternitate si ma relaxez cu articolele tale. Nici eu nu ii mai suport. Am ajuns sa ii urasc pe toti politicienii. Toti sunt la fel, indiferent ce ar spune ei.

Anonim spunea...

Întors acasă după ce a ţopăit într-una, Geoană cel Mic e trist şi rănit. Săgeata care a zburat repede ca “vântu” la rănit amarnic, iar boierii săi l-au aruncat în sus fără să-l mai aştepte să cadă. În faţa casei îi vine o străfulgerare. Îşi aduce aminte că are o soacră şi că n-a dat-o afară din casă, ba chiar mai mult s-a şi lăudat cu asta. Sudori reci îl trec, dar îi vin în minte vorbele dulci: Mihaela, dragostea mea… şi parcă-şi recapătă echilibrul. Dă să treacă pragul, iar o dată cu lumina se arată şi măreaţa mamă soacră, impunătoare precum stejarul din Borzeşti.

“În Primăverii în poartă oare cine bate?

Eu sunt, mamă soacră, ginerele tău iubit şi de la alegeri mă întorc rănit.

Tu eşti Mircea? Da mamă soacră!

Ce spui tu străine? Mircea e departe.

Eu sunt a sa soacră, el e ginerele meu,

De eşti tu acela, nu-ţi sunt soacră eu.”

Mihaela, dragostea sa, plânge şi suspină. Dar vocea mamei soacre tună neîncetat.

“Dacă tu eşti Mircea cu adevărat,

Apoi tu aice fără voturi,

Nu poţi ca să intri cu a mea voinţă.

Du-te la BEC! Pentru partid mori!

Şi-ţi va fi mandatul coronat cu flori!

Mircea se întoarce şi din twitter sună;

Oastea de sub urne se adună,

Lupta iar începe… baronii zdrobiţi

Cad ca nişte spice, de voturi loviţi”

Mircea simte răcoarea umedă a nopţii. Se uită spre poarta casei tot mai departe şi şuieră cu mânie: “fir-ar al dracu` de ce n-am dat-o afară din casă. Credeam că e cel mai bun lucru pe care l-am făcut. Sunt un prostănac. Ce să fac acum, parcă sunt stresat, să mă duc la Vântu pentru relaxare? Cred că e şi el stresat acum, dacă a ieşit tătarul. S-ar putea să-l popească Popa”.

Pe drum, ca să-şi facă curaj, începe să cânte din folclor: “Măi tătare, măi tătare, dacă vrei pâine şi sare, nu veni pe cal călare…”. Va trebui să lupte chiar dacă mama soacră nu-l va înţelege că tătarii sunt mai răi ca turcii. Totuşi nu e singur. O are alături pe Vrâncioaia Firea şi pe fiii ei care stau ca nişte ciocârlii pe sârmă gata să dea semnal în ţară. Sunt acolo oşteni de seamă, ceata lui piţigoi, pleacă unu, se întorc doi. Străjerii trompetişti porecliţi în fel şi chip, Tatulici mereu aici, Huzureanu, Gânditorul de la Hamangia, cu “gândul” într-o parte şi cu „adevărul” în alta şi mulţi alţi ciutaci, nistoreşti, urseşti, stăncuţe. Oh, da, se va lupta până la capăt, iar de va fi să fie înconjurat se va refugia la cetate, la moşier Dinescu, zis şi menestrelul portofel, care va scoate berbecuţii fripţi la înaintare.

Mulţumit de oastea visată, Mircea se duce cu gândul şi la tovarăşul său de luptă din prima şarjă, patricianul Crin. Pe unde o fi şăgalnicul Crin? Dar mintea i se tulbură din nou. În aer parcă vede o nălucă, călare pe o sondă. Ce sunt astea? Aventurile baronului de Midia(hausen) călare pe o sondă, cel care l-a adus în loja patricienilor pe Crin. Oare mai pică o casetă? Nimic. E trezit brusc din vedenie de un ţipăt venit dintr-un tufiş. Domniţa Şandru ţipă cu disperare: “Am fost fraudată! Am fost fraudată!”. Vătaful Guşă fuge în urma ei strigând cu putere: “Taci din gură, eşti nevotată demult!”

Dimineaţa în pat, după o noapte cu vise înfricoşătoare. “Totul e un coşmar, nu e nimic real, doar am visat, de fapt sunt preşedintele României.” Aude paşii mamei soacre şi-i încolţeşte un zâmbet matinal la gândul că va fi prima dată când va auzi: bună dimineaţa domnule preşedinte!

“Bună dimineaţa mamă soacră!”

„Bună dimineaţa prostănacule!”

Anonim spunea...

D-na Matei, va apreciez pentru curaj, mai ales ca indivizii mentionati de dvs. in titlul articolului din Ziua de Constanta nu sunt chiar niste copii nevinovati... Am citit cu mult interes si articolul despre C.Voicu postat pe blogul dvs. Inlegatura cu ACVILA, am citit si articolele lui Dan Badea, care contin insa concluzii radical diferite. Date fiind optiunile politice al d-lui Dan Badea, nu ma mira... Insa as vrea si cateva lamuriri:
1)D.Iliescu, Voicu, Rizea nu sunt oamenii PSD-ului? Nu sunt folositi de Vanghelie in rafuielile lui, politice sau nu?
2)Nica are vreo implicare in scurgerile de informatii de la DGIPI, trambitate cu atata naivitate de Vanghelie in mass-media?
3)Daca ACVILA a fost creata din ordinul lui Nastase, ce interes avea Nica s-o puna pe butuci? Exista un conflict intern in PSD intre Nica si Vanghelie-Hrebenciuc-D.Iliescu-Voicu?
Cu stima